نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کاهش مصرف باتری موبایل با چند ترفند ساده

همه ما خالی شدن باتری گوشی را  تجربه کرده ایم. در شرایطی که منتظر یک تماس مهم هستیم یا باید کار بسیار مهمی با موبایل انجام دهیم، شارژ تمام می شود و به پریز برق هم دسترسی نداریم. اگرچه امروزه باتری های پرظرفیت در گوشی های هوشمند تعبیه شده اند که هم سرعت شارژ بالایی دارند و هم دیرتر از قبل خالی می شوند، خالی شدن باتری همچنان یک مسئله مهم است. خبر خوب این که روشهایی وجود دارند که با اجرای آنها می توان به کاهش مصرف باتری کمک بسازایی کرد.

یعنی بدون صرف هزینه، می توانید کاری کنید که باتری موبایل شما چند ساعتی بیشتر شارژ داشته باشد؛ دست کم تا وقتی که خودتان را به یک پریز برق یا پاوربانک برسانید. این ترفندها  همچنین به افزایش طول عمر باتری در طولانی مدت و جلوگیری از خرابی آن نیز کمک می کنند. در ادامه بخشی از مهم ترین ترفندهای کاهش مصرف باتری موبایل را معرفی می کنیم.

مراحل ترفند کاهش مصرف باتری موبایل

به طور کلی نسل جدید گوشی های هوشمند طوری طراحی شده اند که به انرژی بیشتری نیاز دارند. نمایشگرهای بزرگ، چند دوربین در یک گوشی، اضافه شده اپلیکیشن های متعدد، وجود قابلیت ها و کاربری های متنوع و از همه مهم تر قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از پیام رسان ها، همگی عواملی هستند که مصرف باتری موبایل را افزایش می دهند.

با این حال نمی توان از این قابلیت ها استفاده نکرد. اما می توان کاری کرد که هم زمان با استفاده از برنامه های کاربردی، مصرف باتری کاهش پیدا کند. مثلا ضرورتی ندارد که موقعیت مکانی همیشه روشن باشد؛ یا لزومی ندارد که انیمیشن های نمایشگر فعال باشند.

این مطلب را از دست ندهید   کابل اتصال Huawei P Smart  

بنابراین آشنایی با ترفندهای کاهش مصرف باتری موبایل، که در مورد انواع گوشی های هوشمند در کلیه برندها کاربرد دارند، کمک زیادی به شما می کند.

از device maintenance غافل نشوید!

بهتر است یک برنامه برای مدیریت هوشمند عملکردها در موبایل خود داشته باشید. چنین برنامه هایی به شما می گویند که مصرف باتری در کدام بخش بیشتر است؛ لذا می توانید آن را کنترل کنید.

صفحه نمایش را روشن نگذارید

کار دیگری که می توانید برای کاهش مصرف باتری موبایل خود انجام دهید، جلوگیری از روشن بودن مداوم صفحه نمایش است. تنظیمات پیش فرض گوشی های هوشمند به این صورت است که نمایشگر پس از چند ثانیه خاموش و قفل می شود. بهتر است این تنظیمات را تغییر نداده و صفحه نمایش را همیشه روشن نگذارید.

تصاویر پس زمینه متحرک را خاموش کنید

تصاویر پس زمینه متحرک اگرچه جلوه زیبایی در گوشی های هوشمند دارند، اما مصرف باتری را به شدت افزایش می دهند. بنابراین بهتر است این تصاویر را غیر فعال کنید تا انرژی باتری صرف کارهای مهم تری شود.

برنامه های فعال زمینه را ببندید

شاید تصور کنید که با بستن یک برنامه، آن برنامه کاملا بسته و غیر فعال می شود. اما در اشتباهید؛ بسیاری از برنامه ها همچنان در پس زمینه فعال هستند و شارژ باتری را مصرف می کنند. توجه داشته باشید که برای کاهش مصرف باتری موبایل، برنامه ها را به صورت کامل ببندید.

سیستم عامل را بروز رسانی کنید

فارغ از این که گوشی شما از کدام برند است، بهتر است سیستم عامل را به صورت منظم آپدیت کنید. این کار کمک می کند که بسیاری از باگ و آسیب پذیری‌های موجود در پلت ‌فرم ‌های نرم افزاری و سخت افزاری گوشی برطرف شوند و در نتیجه باتری انرژی کمتری صرف کند.

این مطلب را از دست ندهید   شیشه عقب Huawei P8 lite 2017

رزولوشن تصاویر را کاهش دهید

برای کاهش مصرف باتری گوشی و تبلت، بهتر است که رزولوشن تصاویر را در پایین ترین حد تنظیم کنید. تنها وقتی که لازم است، کیفیت نمایش تصاویر را افزایش دهید.

صدای اعلان ها را کم کنید

در شرایطی که به برق دسترسی ندارید و باتری گوشی تان در حال خالی شدن است، بهتر است صدای اعلان ها را کم کنید.

ویبره را قطع کنید

ویبره هم انرژی قابل توجهی از باتری می گیرد و غیر فعال کردن آن می تواند مصرف باتری را کاهش دهد.

خاموش کردن وای فای، بلوتوث و …

اتصالات بی سیم گوشی همچون اینترنت وای فای و بلوتوث از جمله دلایلی هستند که مصرف باتری را افزایش می دهند. اگر ضرورتی ندارد آنها را خاموش کنید. چک کردن فضای مجازی با باتری زیر 20 درصد توجیهی ندارد!

دیتا را خاموش کنید

به عقیده بسیاری از کارشناسان، میزان مصرف باتری اینترنت همراه یا موبایل دیتا بسیار بیشتر از اینترنت وای فای است؛ بنابراین خاموش کردن آن، می‌تواند در افزایش شارژدهی گوشی تاثیرگذار باشد.

از حالت پرواز کمک بگیرید

ثابت شده است که وقتی گوشی را در حالت پرواز می گذاریم، مصرف باتری آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. پس اگر تماس ضروری ندارید، حالت پرواز را فعال کنید تا زمانی که به یک پریز برق دسترسی پیدا کنید.

توقف اعلام نوتیفیکیشن ها

با خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ های شبکه‌ های اجتماعی بر روی صفحه نمایش، مصرف باتری موبایل شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

خاموش کردن لوکیشن

قابلیت‌ هایی مثل لوکیشن یا مکان جغرافیایی باتری زیادی را مصرف می کنند. تنها زمانی این موارد را روشن کنید که به استفاده از برنامه هایی مثل گوگل مپ و … نیاز دارید . به این ترتیب کمک زیادی به کاهش مصرف باتری موبایل خود خواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض بلندگوی خارجی و ویبراتور

صفحه نمایش را روشن نگذارید

نمایشگر تقریبا بیشترین حجم انرژی را از باتری می گیرد. سعی کنید نور آن را کم کرده و تنها در شرایط ضروری، روشنایی ال سی دی گوشی تان را زیاد کنید. حتی بهتر است از حالت تیره استفاده کرده و یا روشنایی نمایشگر را روی حالت اتوماتیک تنظیم کنید.

گجت ها را غیر فعال کنید

یک روش بسیار مفید و موثر برای کاهش مصرف باتری موبایل، غیر فعال  کردن گجت هاست. مثلا لزومی ندارد که تقویم و ساعت آنالوگ همیشه فعال باشند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =