نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش ساخت شبکه خانگی با گوشی

ممکن است با موقعیتی رو به رو شوید که به Wi-Fi نیاز دارید اما در خانه اینترنت ندارید. در اینجا نحوه راه اندازی اینترنت بی سیم بدون کامپیوتر و با استفاده از تلفن هوشمند را توضیح خواهیم داد.

هر خانه ای شرایط اتصال به اینترنت را ندارد.  مثلا اگر به تازگی به یک آپارتمان جدید نقل مکان کرده اید یا در مناطق روستایی زندگی می کنید ، ممکن است اینترنت پهن باند در اختیارتان نباشد. در این شرایط، باید صبر کنید تا برای شما مودم وصل کنند و از اینترنت استفاده کنید. اما راه های دیگری هم وجود دارد که شما می توانید از آنها بهره مند شوید. دستگاه های Android و iPhone دارای ابزاری داخلی هستند که به شما امکان ساخت شبکه خانگی با گوشی را می دهد و شما می توانید اتصال اینترنت همراه خود را به اشتراک بگذارید. در اینجا نحوه راه اندازی شبکه وای فای خانگی با  تلفن همراه آموزش داده شده است.

راه های ساخت شبکه خانگی

استفاده از تلفن همراه به عنوان روتر وای فای تنها راه ساخت وای فای خانگی نیست. شما می توانید از طریق بلوتوث و USB  یک روتر وای فای بسازید و اینترنت را بین دستگاه های مختلف به اشتراک بگذارید. البته که هر کدام از این موارد معایب خاص خود را نیز دارند.

سرعت به اشتراک گذاشتن داده ها با بلوتوث به مراتب کمتر از سایر موارد است. علاوه بر این شما  با محدودیت فاصله روبرو هستید چرا که دستگاه ها باید به دیگر نزدیک باشند تا بتوانید اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   مادربرد Honor 9 Lite

در مورد یو اس بی ، سرعت انتقال داده خوب است. شما با همان سرعتی را که اپراتور مخابرات ارائه می دهد، می توانید کار کنید. اما اتصال شما محدود به یک دستگاه است. در صورتی که بلوتوث و هات اسپات تلفن همراه از چندین دستگاه پشتیبانی می کنند.

تلفن همراه به عنوان یک روتر

تلفن همراه شما به عنوان یک روتر می تواند اینترنت را به راحتی بین چندین دستگاه با سرعت مناسب به اشتراک بگذارد. تمام سیستم عامل های یک گوشی هوشمند اعم از IOS، اندروید و حتی ویندوز قابلیت به اشتراک گذاری اینترنت موبایل و ساخت شبکه خانگی با گوشی را دارند.  اما یکی از معایب به اشتراک گذاری اینترنت موبایل، تخلیه سریع باتری گوشی است. شما مجبور خواهید شد که گوشی خود را تعداد دفعات بیشتری شارژ کنید بنابراین عمر باتری کم می شود. برای افزایش طول عمر باتری خود می توانید به این مقاله رجوع کنید. پس در مواقع ضروری از این روش استفاده کنید. البته شما می توانید از گوشی هوشمند قدیمی خود برای این کار استفاده کنید.

سعی کنید که بسته اینترنت ارزان و به صرفه تهیه کنید چرا که اینترنت موبایل گران تر از اینترنت ثابت است. به این نکته توجه داشته باشید که تلفن همراه شما قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت را داشته باشد تا سرعت شبکه بالاتر رود. استفاده از 3G تنها برای باز کردن ایمیل هایتان به شما کمک خواهد کرد. و نکته آخر این است که تعداد اتصالات همزمان که می توانید اداره کنید محدود است.

بهتر است قبل از اینکه مراحل راه اندازی وای فای خانگی با گوشی را طی کنید، سیستم گوشی خود را آپدیت کنید. البته آپدیت سیستم واجب نیست اما برای بهبود عملکرد سیستم پیشنهاد می شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض باتری گوشی Oppo Reno Z

 راه اندازی هات اسپات اندروید

مانند روتر وایرلس کار ساده ای است. برای ساخت یک شبکه خانگی با گوشی اندروید مراحل زیر را طی کنید.

  • به برنامه setting  بروید.
  • Network & internet و یا Connection را انتخاب کنید.
  • روی Hotspot & tethering  ضربه بزنید.

سپس بر روی Hotspot Mobile  بزنید. یک شبکه و گذرواژه به صورت پیش فرض روی گوشی شماست. بهتر است برای امنیت بیشتر آنها را عوض کنید.

در بالا سمت راست صفحه سه نقطه مشاهده می کنید. بر روی آن کلیک کنید و بعد گزینه Configure Mobile Hotspot را انتخاب کنید.

در صفحه ی باز شده در قسمت Network Name نام شبکه مورد نظرتان را تایپ کنید و در قسمت گذرواژه، Password  را وارد کنید. در قسمت امنیت، مکانیزم رمزگذاری اطلاعات را انتخاب کنید. گزینه Open  را انتخاب نکنید چرا که امنیت شبکه ایجاد شده را کم می کنید و هر شخصی می تواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. بهتر است گزینه WPA2_PSK را انتخاب کنید. در انتها Save را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

حال، هات اسپات را روشن کنید. پس از ساخت شبکه خانگی با گوشی، می توانید از شبکه ایجاد شده برای اتصال چندین دستگاه به اینترنت استفاده کنید.

راه اندازی شبکه وای فای خانگی از طریق گوشی های آیفون و آی پد

انجام عملیات ساخت شبکه خانگی با گوشی در گوشی های آیفون متفاوت از اندروید است. برای ساخت شبکه خانگی در گوشی آیفون مراحل زیر را طی کنید:

  • به Setting  دستگاه بروید.
  • گزینه Personal Hotspot  را انتخاب کنید.
  • Allow other to joined را بزنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض بلندگوی گوشی

  شما در زمان استفاده از هات اسپات قادر به استفاده از بلوتوث نیستید. بنابراین پیامی مبتنی بر همین موضوع را دریافت می کنید.

یکی از گزینه های Turn on Bluetooth یا  Wifi and USB بر حسب کاربریشان انتخاب کنید.

برای انتخاب گذرواژه برای شبکه وای فای بر روی گزینه Wi-Fi Password ضربه بزنید و گذرواژه دلخواهتان را انتخاب کنید.

راه اندازی شبکه وای فای با گوشی آیفون این امکان را به سایر دستگاه ها می دهد که به شبکه متصل شوند.

استفاده از سیستم موبایل ویندوز برای ساخت وای فای خانگی

ویندوز 10 در موبایل نیز می تواند به عنوان یک شبکه وایرلس باشد. برای ساخت شبکه خانگی با گوشی دارای سیستم عامل ویندوز، ابتدا صفحه اصلی را از بالا به پایین بکشید و Mobile hotspot را انتخاب کنید. Share my mobile data را روشن کنید و مطمئن شوید که share my mobile data connection روی وای فای تنظیم است. بر روی Edit  ضربه بزنید تا نام و گذرواژه جدید را انتخاب کنید. وقتی تغییرات را اعمال کردید، Back را بزنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 10 =