نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر آی سی شارژ موبایل

یک قطعه بسیار مهم که در فرایند شارژ شدن دستگاه های هوشمند موبایل و تبلت دخیل است، آی سی شارژ است. این قطعه حساسیت بالایی دارد و به شدت در معرض خرابی و آسیب دیدن قرار دارد. به همین دلیل فرایند تعمیر آی سی شارژ موبایل باید با دقت و مهارت کافی انجام شود.

علائم خرابی آی سی شارژ موبایل

زمانی که باتری گوشی به اتمام می رسد، مهم ترین چیزی که هر کاربری به آن نیاز دارد شارژ سریع و به موقع دستگاه است. فرایند شارژ شدن هر دستگاهی، با توجه به عمر شارژر و باتری گوشی، سلامت کابل و شارژر آن و دیگر بخش ها، یک مدت زمان مشخص طول می کشد. با این حال در صورت بروز برخی مشکلات در دستگاه، مانند خرابی باتری، استفاده از باتری های غیر اورجینال، شارژر های تقلبی، شارژر معیوب و کابل شارژ خراب، ممکن است این فرایند مدت زمان بیشتری طول بکشد یا حتی در برخی مواقع دستگاه شارژ نشود. برای کسب اطلاعات بیش تر در این خصوص می توانید مقاله شارژ نشدن موبایل سامسونگ را مطالعه کنید.

اما گاهی مشکل نه از باتری دستگاه است نه از شارژر و متعلقات آن. یک قطعه مهم دیگر که فرایند شارژ گوشی های همراه دخیل است، قطعه ای داخلی به نام آی سی شارژ موبایل است. بروز هر مشکلی در این قطعه، فرایند شارژ را مختل می کند و در نتیجه باید تعمیر آی سی شارژ موبایل را در اسرع وقت انجام داد. در این جا در خصوص نشانه های خرابی آی سی و نحوه تعمیر کردن آی سی تغذیه موبایل صحبت می کنیم.

نقش آی سی شارژ در گوشی های هوشمند چیست؟

در قدم اول پیش از بررسی نشانه های خرابی و راه کار تعمیر آی سی شارژ موبایل، باید نقش این قطعه را در گوشی های هوشمند بررسی کنیم. این قطعه یکی از مهم ترین قطعاتی است که در فرایند شارژ موبایل نقش دارد. به آن آی سی تغذیه نیز گفته می شود. نقش این قطعه در واقع تامین و انتقال انرژی مورد نیاز برای دستگاه است. این قطعه سخت افزاری در شارژ شدن موبایل نقش دارد. آی سی قطعه ای است که در مدار دستگاه قرار می گیرد و با قسمت های مختلفی از گوشی در ارتباط است. این تراشه ظریف در برابر جریان الکتریکی و ولتاژ قرار می گیرد و سطح معینی از آن ها را به باتری دستگاه منتقل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض بلندگوی گوشی

چگونه می توان متوجه خرابی و بروز مشکل در آی سی شارژ موبایل شد؟

برای این که بتوان گفت چه زمانی باید برای تعمیر آی سی شارژ موبایل اقدامات لازم را انجام داد، باید نشانه هایی که دال بر خرابی آی سی تغذیه هستند را شناسایی کرد. با دنبال کردن این موارد می توان نتیجه گرفت که احتمال زیاد مشکل ایجاد شده در دستگاه هوشمند مورد نظر مربوط به آی سی شارژ آن است.

یکی از مهم ترین دلایلی که نشان می دهد مشکل ایجاد شده در دستگاه مربوط به آی سی شارژ آن است، شارژ نشدن موبایل است. حتی در صورتی که باتری و شارژر موبایل هیچ مشکلی ندارد، اما هنگام متصل کردن دستگاه به شارژر هیچ تغییری در عدد شارژ گوشی مشاهده نمی شود. علاوه بر این خاموش شدن ناگهانی دستگاه و قطع و وصل شدن جریان برق زمانی که گوشی به شارژ است، همگی نشان می دهد که آی سی تغذیه مشکل دارد و به تعمیر آی سی شارژ موبایل نیاز است.

چه مواردی می تواند باعث خرابی و بروز مشکل در آی سی شارژ موبایل شود؟

موارد متعددی می تواند باعث خراب شدن آی سی تغذیه دستگاه های هوشمند شود. یکی از این موارد، نوسانات برقی است. دیگر عواملی که می تواند باعث خرابی آی سی شود، استفاده از شارژر های تقلبی و غیر اصل برای دستگاه است.

آداپتور هایی که متناسب با موبایل شما نباشند، می توانند موجب خرابی آی سی شوند. از طرفی اگر زمانی که موبایل به جریان برق متصل است، کاربر از گوشی استفاده کند و با آن کار کند، این کار می تواند روی عملکرد آی سی شارژ تاثیر بگذارد و موجب خرابی آن شود. در نتیجه برای رفع مشکل، باید تعمیر آی سی شارژ دستگاه را به صورت دقیق و تخصصی انجام داد.

این مطلب را از دست ندهید   خطای Stuck on the Boot شیائومی Mi 11

برای تعمیر آی سی شارژ موبایل باید چه اقداماتی انجام شود؟

آی سی تغذیه یک قطعه حساس و ظریف است که باید در تعمیر آن دقت زیادی داشت. تعمیر کردن آی سی تغذیه موبایل، باید به دقت و با تجربه کافی انجام شود. برای این منظور ابتدا تعمیرکار باید از سلامت باتری دستگاه و شارژر آن اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که خرابی آی سی دلیل شارژ نشدن و بروز مشکل در فرایند شارژ شدن موبایل است. در ادامه باید دستگاه با ابزار های دقیق و تخصصی باز شود و برای انجام تعمیر آی سی شارژ موبایل مورد نظر، اقدامات مورد نیاز انجام شود.

به هیچ عنوان نباید برای تعمیر آی سی، بخش های مختلف دستگاه و خصوصا خود آی سی شارژ را جا به جا کرد. در نهایت با کمک ابزار های تخصصی و قطعات سخت افزاری اصلی، با توجه به میزان مشکل ایجاد شده در آی سی، تعمیرکار فرایند ترمیم آی سی را انجام می دهد. برای این که تعمیرکار بتواند به آی سی تغذیه دسترسی پیدا کرده و آن را تعمیر کند، باید به برد گوشی دسترسی یابد و همین امر حساسیت کار را افزایش می دهد. گاهی نیز امکان تعمیر کردن آی سی تغذیه موبایل وجود ندارد و بنا به تشخیص تعمیرکار، باید آن را با یک قطعه اصلی جایگزین کرد.

چرا فرایند تعمیر آی سی شارژ موبایل از اهمیت زیادی برخوردار است؟

همان طور که گفته شد، این قطعه بسیار ظریف و حساس بوده و در صورت خراب شدن و بروز مشکل در آن، باید سریعا برای تعمیر آی سی شارژ موبایل مورد نظر اقدامات تخصصی انجام شود. نکته مهم این است که این قطعه با دیگر بخش های حساس و مهم دستگاه نیز در ارتباط است و به دلیل اهمیت کارکرد آن در دیگر بخش های موبایل، تعمیر درست و دقیق آن بسیار حائز اهمیت است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض آنتن و فلش بالا

ممکن در صورت عدم مهارت کافی، بخش های بسیار مهم دیگری از جمله برد دستگاه، ال سی دی آن، فلت و دیگر مدار های مهم گوشی آسیب ببیند، چرا که این تراشه ظریف و مهم روی برد گوشی قرار دارد. از طرفی معمولا انجام این کار از جمله تعمیرات هزینه بر گوشی های موبایل است و اگر درست و به موقع انجام نشود، هزینه های جانبی ناخواسته ای را تحمیل خواهد کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 7 =