نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تبلیغات موبایلی چیست؟

تبلیغات موبایلی مانند بسیاری دیگر از رویکردهای بازاریابی دیجیتال، زمانی برزو پیدا کرد که دستگاه‌های هوشمند موبایل به عنوان یک وسیله ارتباطی تعاملی بین برندها و مخاطبان‌شان ظهور پیدا کردند. طبیعتا ما در جایی تبلیغ می‌کنیم که مخاطبان‌مان در آنجا حضور داشته باشند و این روزها نیز مخاطبان کسب‌وکارها، کاربرانی هستند که بیشتر فعالیت‌های خود را از طریق تلفن‌های همراه‌شان انجام می‌دهند.

بر همین اساس در سال‌های اخیر که استفاده از گوشی‌های هوشمند با اقبال عمومی بیشتری مواجه شده، رویکرد بازاریابی موبایلی نیز در دستور کار برندها، سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار گرفته است تا به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال از آن بهره‌مند شوند.

اگر شما نیز این سؤال در ذهن‌تان نقش بسته است که تبلیغات موبایلی چیست؟ ترندهای برجسته آن کدامند و چگونه می‌توان از رهگذر موبایل مارکتینگ، فریند بازاریابی دیجیتال را بهبود بخشید، با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تبلیغات موبایلی نوعی استراتژی بازاریابی چند رسانه‌ای است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف از طریق تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هاست. این رویکرد بازاریابی دیجیتال، فرایند تبلیغات را از طریق دستگاه‌های تلفن‌ همراه که به وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، پیام‌رسان‌ها، رسانه‌های اجتماعی، اپ‌استورها و اپلیکیشن‌ها دسترسی دارند، انجام می‌دهد.

اهمیت موبایل مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال

کاربران امروزی بیشتر از آنکه در فضای وب دسکتاپ حضور داشته باشند، فعالیت‌های آنلاین خود را از طریق تلفن‌های هوشمند‌شان انجام می‌دهند. همه ما ترجیح می‌دهیم زمانی که در ترافیک هستیم، سوار مترو شده‌ایم و یا حتی زمان‌های کوتاهی که در فواصل کاری برای استراحت پیدا می‌کنیم، به جای روشن کردن کامپیوترها و لپ‌تاپ‌مان، خیلی راحت صفحه موبایل‌مان را روشن کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات OnePlus 9 و 9 Pro و نحوه رفع آنها

بنابراین کسب‌وکارهای امروز برای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان‌شان باید به سمت رویکردهای تبلیغات در موبایل حرکت کنند. از آنجایی که کاربران موبایل، اشخاص حقیقی هستند، اتخاذ فرایندهای درست و مناسب تبلیغات موبایلی، در شکل‌گیری روابط تعاملی با این مخاطبان و وفادارسازی و هدایت آنها به صفحه فرود برندها بسیار مؤثر واقع می‌شود.

حال باید به این سؤال پاسخ دهیم که انواع تبلیغات موبایلی چیست و رویکردهای عمده آن چه چیزهایی هستند.

طبق آماری که سایت statista ارائه کرده است، انتظار می‌رود تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند جهان تا سال 2023 به رقم 4.3 میلیارد برسد. این آمار نشان می‌دهد که تبلیغات موبایلی یکی از رویکردهای مهم در فرایند بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که در سال‌های آینده نیز کارآمد خواهد بود.

بر همین اساس می‌توان گفت که تبلیغات آنلاین و موبایلی در ارتقاء فرایندهای بازاریابی بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

ترندهای برجسته تبلیغات موبایلی

تبلیغات در موبایل به صورت‌های متعددی قابل اجراست و رویکرد بازاریابی دیجیتال در گوشی‌های هوشمند، انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و تبلیغات در اپ‌استورها و اپلیکیشن‌ها، نمونه‌های بارز موبایل مارکتینگ به شمار می‌روند.

تبلیغات بنری در بازاریابی موبایلی

تبلیغات بنری در واقع همان بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که همگام با فناوری‌های نوین، به صفحات وب و اپلیکیشن نقل مکان کرده‌اند. از آنجایی که بسیاری از وب‌‌سایت‌ها نسخه مرورگر موبایل خود را نیز تنظیم کرده‌اند، تبلیغات بنری در نسخه موبایلی وب‌سایت‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات یک برند باشد. همچنین این نوع از تبلیغات در جایگاه‌های خاصی که اپلیکیشن‌ها برای آنها تعیین کرده‌اند انجام می‌شود و بازخورد خوبی نیز از مخاطب دریافت می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل از کار افتادن صفحه نمایش گوشی هوشمند OnePlus

تبلیغات همسان در موبایل مارکتینگ

تبلیغات بنری در برخی از موارد، بیشتر از آنکه باعث ترغیب کاربران شود، برای آنها ایجاد مزاحمت کرده و حتی نمی‌گذارد صفحه مورد نظرشان را روی گوشی خود ببینند؛ در اینجا تبلیغات همسان یا native کارآمد خواهد بود.

تبلیغات در موبایل و اپلیکیشن‌ها اگر به صورت تبلیغ همسان به نمایش در آید، نه تنها برای کاربران ایجاد مزاحمت نمی‌کند؛ بلکه آنها را نسبت به محتوای ارائه شده ترغیب کرده و امکان عکس‌العمل آنها را بیشتر می‌کند. اما تبلیغات همسان چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

در تبلیغ همسان تلاش می‌شود تا محتوایی که به کاربران ارائه می‌شود، متناسب با بستری باشد که در آن به نمایش در می‌آید. به عنوان مثال، هنگامی که کاربر هنگام کار با یک اپلیکیشن، بنر تبلیغاتی‌ای می‌بیند که با محتوای اصلی همسو بوده و این همسان‌سازی باعث می‌شود که کاربر احساس ناراحتی نکرده و حتی نسبت به بنر مورد نظر عکس‌العمل نیز نشان دهد.

تبلیغات موبایلی در اپ‌استورها

کاربران موبایلی در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به اپلیکیشن‌ها نشان داده‌اند .از طریق اپ‌استورها که محل فروش اپلیکیشن‌ها هستند، می‌توان نتایج قابل قبولی را در فرایند تبلیغات آنلاین موبایلی به دست آورد.

تبلیغات موبایلی به شیوه‌های متعددی مانند تبلیغات بنری، همسان و سرچ ادز، روند تبلیغات اپلیکیشن‌ها را در اپ‌استورها به انجام می‌رساند. درج بنرهای تبلیغاتی یا همسان در اپ‌استورها، کاربران را ترغیب می‌کند که روی آنها کلیک کرده و این عمل آنها نیز در نهایت منجر به نصب اپلیکیشن مورد نظر یا حداقل کلیک روی آن خواهد شد. همچنین سرچ ادز نیز گزینه مناسبی در روند موبایل مارکتینگ در اپ‌استورها به شمار می‌رود که از طریق آن، یک اپلیکیشن خاص در صدر جستجوی کاربر نمایش داده می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   ۷ اپلیکیشن جایگزین SHAREit

در خدمات تبلیغات موبایلی می‌توانید در ازای پرداخت هزینه به ازای کلیک یا نصب اپلیکیشن در اپ استورهای مایکت، کافه‌بازار و گوگل‌پلی یا اجرای یک اکشن در هزاران اپلیکیشن ایرانی یا خارجی و نسخه اپلیکیشن وب‌سایت‌های ایرانی تبلیغات خود را منتشر و مدیریت کنید. تبلیغات موبایلی، یکی از کامل‌ترین سرویس‌های قابل ارائه در آژانس‌های تبلیغات دیجیتال هستند.

هزینه تبلیغات موبایلی

به طور کلی سه رویکرد اصلی برای محاسبه هزینه تبلیغات موبایلی وجود دارد:

به ازای هر کلیک:

در این روش که به نام CPC (Cost Per Click) نامیده می‌شود، به ازای هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ انجام می‌دهد، هزینه محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال یک بنر تبلیغاتی برای تبلیغات در اپلیکیشن طراحی شده است و به ازای هر کلیک کاربر، مبلغی از تبلیغ‌دهنده دریافت خواهد شد.

به ازای فعالیتی خاص:

در روش CPA (Cost Per Action) به ازای هر فعالیت خاصی که کاربر روی تبلیغ موبایلی مورد نظر انجام دهد، هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود؛ این فعالیت خاص شامل کلیک روی لینک، ثبت‌نام، عضویت یا تماشای یک ویدئو می‌شود.

به ازای نصب:

رویکرد CPI (Cost Per Install) در صورتی به انجام می‌رسد که کاربر در روند تبلیغات اپلیکیشن در بازاریابی موبایلی، اپلیکیشن مورد نظر را نصب و اجرا کند.

با جزئیات خدمات تبلیغات موبایلی:

شامل تبلیغات در اپ استورها و تبلیغات در اپلیکیشن ها در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به صورت کامل آشنا شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =