نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خاموش کردن ۵G در آیفون ۱۲ و مصرف بهینه باتری

سری آیفون 12 اپل اولین نسل از گوشی‌های هوشمند اپل است که به فناوری 5G مجهز شده است. این فناوری جدید به همراه یک قابلیت جدید معرفی شده است؛ حالت داده هوشمند یا Smart Data mode. اپل ادعا می‌کند این قابلیت آیفون 12 بهترین عملکرد را در پیدا کردن و انتخاب شبکه اینترنت همراه را دارد و می‌تواند بهترین تعادل را بین سرعت شبکه و دوام باتری ایجاد کند. اما پوشش شبکه 5G بسیار کمتر از نسل‌های گذشته است و همین موضوع باعث می‌شود آیفون 12 برای پیدا کردن شبکه 5G باتری بیشتری مصرف کند. هیچکس دوست ندارد شارژ موبایلش زودتر از حالت عادی تمام شود! خوشبختانه برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد؛ خاموش کردن 5G در آیفون!

با غیر فعال کردن شبکه 5G در آیفون می‌توانید عمر باتری ایفون 12 را بیشتر کنید. در این مقاله نحوه خاموش کردن 5G در آیفون 12 و iOS را به شما آموزش می‌دهیم. با موبایل کمگ همراه باشید.

چرا باید اینترنت 5G آیفون را غیرفعال کنیم؟

وقتی اپل گوشی جدید خودش را معرفی کرد روی قابلیت 5G و سرعت آن مانور زیادی داد. پس چرا باید این ویژگی را در آیفون غیرفعال کنیم؟ جواب این سوال ساده است. شبکه 5G وقتی در دسترس باشد سرعت زیادی برای شما دارد اما اگر اطراف شما شبکه 5G نباشد چه؟ مشکل بزرگ گوشی‌های 5G پوشش کم شبکه آن است و از آنجایی که در ایران هنوز اپراتورهای تلفن همراه شبکه 5G را راه‌اندازی نکرده‌اند، عملا اینترنت 5G نداریم.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض نوار باند اتصال شارژ

وقتی شبکه 5G نزدیک شما نباشد، گوشی شما مدام در حال یافتن آن خواهد بود و این یعنی مصرف بیشتر باتری! خاموش کردن 5G در آیفون برای همین مهم است؛ کاهش مصرف انرژی. البته این تنها دلیل برای غیرفعال کردن اینترنت 5G در آیفون نیست. بازهم به دلیل تلاش برای جستجوی شبکه 5G و رفت و برگشت 4G و 5G، ممکن است اتفاقات زیر هم برای شما رخ دهد:

  • افزایش مصرف باتری
  • داغ شدن گوشی
  • اختلال در ارسال پیامک
  • اختلال در برقراری و دریافت تماس
  • اختلال در عملکرد اپلیکیشن‌ها

می‌بینید که دلایل خاموش کردن اینترنت 5G در iPhone کم نیست! حالا که دلیل این کار را دانستیم وقت خاموش کردن است! در ادامه نحوه خاموش کردن اینترنت 5G در آیفون را آموزش می‌دهیم.

آموزش خاموش کردن اینترنت 5G در آیفون

آیفون به‌طور پیش‌فرض، حالت Smart Data mode را برای انتخاب شبکه موبایل در نظر گرفته است. یعنی هر گاه شبکه 5G در دسترس بود از آن استفاده می‌کند و هرگاه در دسترس نبود سراغ شبکه‌های قبلی می‌رود. برای تغییر این تنظیمات و غیرفعال کردن شبکه نسل پنجم مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات شوید و Cellular را انتخاب کنید.
  • حالا به Cellular Data Options برویدو
  • گزینه Voice & Data را انتخاب کنید.

در این بخش 3 گزینه پیش رو دارید. اولین گزینه 5G On است که همیشه شبکه نسل پنجم را فعال نگه می‌دارد. دومی 5G Auto است که به صورت اتوماتیک شبکه را پیدا می‌کند و تغییر می‌دهد و سومی LTE است که فقط شبکه 4G را پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   نمایشگر نشکن موتو زد 2 فورس ادیشن

حالا برای خاموش کردن 5G در آیفون از بین گزینه‌های موجود LTE را انتخاب کنید.  به همین راحتی اینترنت 5G در آیفون غیر فعال می‌شود. اگر شبکه 5G در محله شما راه‌اندازی شد و قصد داشتید آن را دوباره فعال کنید کافیست همین مراحل را انجام دهید و در مرحله آخر یکی از 2 گزینه اول را انتخاب کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 13 =