نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

جایگاه سی پی یو در گوشی های امروزی

یکی از قطعات مهم تشکیل دهنده ی موبایل های هوشمند امروزی، سی پی یو یا پردازنده ی اصلی دستگاه است. اما متاسفانه بسیاری از کاربران دقت چندانی به خرابی این بخش از موبایل ندارند. معمولا کاربران عادی بسیاری از اختلالات ناشی از خرابی CPU موبایل را به از کارافتادگی باتری مرتبط می دانند.

این موضوع دلیلی برای افزایش حجم بی احتیاطی های کاربر در روند استفاده از قابلیت های سی پی یو می باشد. قابلیت های سی پی یو در تک تک فعالیت های گوشی شما نهفته است. بنابراین باید به حفظ سلامت سی پی یو گوشی دقت داشته باشد. در ادامه به بررسی کلیه ی ابعاد خرابی سی پی یو و روند تعمیرات آن می پردازیم.

برای اینکه بتوانید دلایل خرابی سی پی یو موبایل را درک کنید و در نگهداری از کیفیت اولیه ی سی پی یو کوشا باشید، باید جایگاه اصلی آن را در گوشی درک کنید. همان طور که اشاره شد، تک تک فعالیت های موبایل وابسته به سی پی یو گوشی می باشند. هر آنچه در صفحه ی موبایل دیده می شود؛ به لطف پردازش های پردازنده ی اصلی یا سی پی یو دستگاه است. در نتیجه خرابی سی پی یو معضل مهمی است. بسیاری از تعمیرکاران مشکل خرابی CPU موبایل را همان سوختگی گوشی می نامند.

علائم خرابی سی پی یو موبایل

خرابی سی پی یو موبایل معمولا بر اثر استفاده ی نادرست کاربر اتفاق می افتد. اگر گوشی در حال شارژ را خاموش و روشن کنید، احتمال از کارافتادگی سی پی یو بالا می رود. از طرفی گرما نیز عاملی برای پیدایش اختلالات سی پی یو است. در صورتی که با استفاده ی اشتباه از موبایل باعث گرمای بیش از حد بدنه باشید، سلامت سی پی یو به خطر می افتد. در چنین شرایطی ایرادات ساختاری سی پی یو با علائم زیر نمایان می گردد:

این مطلب را از دست ندهید   نمایش درصد باتری در نوار وضعیت

هنگ کردن گوشی

بسیاری از خرابی های موبایل های امروزی با نشانه های واحد و تکراری نمایان می شوند. هنگ کردن موبایل هم می تواند براساس علل مختلفی نمایان شود. در این حالت گوشی را خاموش کنید و برای بررسی وضعیت کلی دستگاه اقدام کنید. لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل کلیه ی اختلالات گوشی های گوناگون را در سطح کیفی بی نظیری برطرف می سازد. ریسک مراجعه به مراکز ناشناس را فراموش کنید و یکی از شعب نمایندگی تعمیرات موبایل را برگزینید.

خاموش و روشن شدن پی در پی موبایل

اغلب اوقات ریستارت های پی در پی که به صورت اتوماتیک ایجاد می شوند، ریشه در مشکلات فنی سی پی یو دارند. البته مسلما خرابی باتری، نقص فنی مین برد موبایل، ناسازگاری نرم افزارهای نصب شده با سیستم عامل گوشی و یا ویروسی شدن بعد نرم افزاری موبایل نیز می تواند باعث خاموش و روشن شدن گوشی شود.

کندی بیش از حد موبایل

کندی بیش از حد موبایل به دلیل خرابی سی پی یو دستگاه زمانی اتفاق می افتد که برنامه ی نسبتا سنگینی را باز کرده اید. اگر استفاده از گوشی کند شده را ادامه دهید، احتمالا موبایل ریستارت می شود.

روشن نشدن کلی موبایل

ریستارت های پی در پی گوشی های هوشمند می تواند باعث روشن نشدن موبایل شود. دقت داشته باشید که برای روشن شدن دوباره ی موبایل هیچ گاه نباید به بدنه ی دستگاه ضربه بزنید. با این کار مدارها و آی سی های درونی از عملکرد اصلی خود دور شده و هزینه های تعمیر افزایش می یابد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل از کار افتادن صفحه نمایش گوشی هوشمند OnePlus

روند تعمیر CPU موبایل

روند تعمیر سی پی یو موبایل بسته به میزان خرابی های آن تعیین می شود. امکان دارد ضعیف شدن سی پی یو در حدی باشد که استفاده ی دوباره از موبایل تنها با تعویض سی پی یو ممکن باشد. مسلما هزینه ی تعویض با تعمیر یکسان نخواهد بود. از طرفی امکان دارد هزینه ی تعویض سی پی برای گوشی های مختلف متغیر باشد. اما به هر حال جای نگرانی نیست. گوشی شما از هر برندی که باشد؛ طی مدت زمان کوتاهی با تعرفه ی قیمتی ایده آل تعمیر می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =