نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نزدیک به یک سال از عرضه وان پلاس 9 و 9 پرو می گذرد. مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند، پس از راه‌اندازی باگ‌های زیادی وجود داشت که OnePlus توانست با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن‌ها را برطرف کند. متأسفانه، چند مشکل OnePlus 9 در این سری باقی مانده است، عمدتاً پس از اینکه OnePlus شروع به عرضه Oxygen OS 12 (بر اساس اندروید 12) در دسامبر سال گذشته کرد. در اینجا نگاهی به برخی مشکلات OnePlus 9 و 9 Pro و نحوه رفع آنها خواهیم داشت!

مشکلات OnePlus 9 و 9 Pro

مشکلات OnePlus 9 و 9 Pro در اعلان برنامه

برای مشکلات OnePlus 9 و 9 Pro برخی از دارندگان OnePlus 9 و 9 Pro اعلان‌های تاخیری را مشاهده می‌کنند یا فقط زمانی که برنامه را باز می‌کنند اعلان‌ها را دریافت می‌کنند.

راه حل های بالقوه:

  • اگر متوجه اعلان‌های تاخیری شدید، ممکن است به دلیل ویژگی بهینه‌سازی باتری گوشی باشد. به Settings > Battery > Battery Optimization بروید. برنامه هایی را که با آنها این مشکل را می بینید پیدا کنید. روی “بهینه سازی نشود” ضربه بزنید. اگر می خواهید مطمئن شوید که یک برنامه همچنان در پس زمینه اجرا می شود، می توانید برنامه را “قفل” کنید. برنامه را باز کنید. سپس صفحه برنامه های اخیر را راه اندازی کنید. پنجره برنامه را طولانی فشار دهید و “Lock” را در منوی پاپ آپ انتخاب کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید با انجام همان فرآیند و ضربه زدن روی «باز کردن قفل» آن را حذف کنید.
  • برخی از کاربران دریافته‌اند که غیرفعال کردن تنظیمات «اعلان‌های تطبیقی» کار می‌کند. به Settings > Apps and Notifications > Access Special for apps > Adaptive notifications بروید و None را انتخاب کنید.
  • مشکلات اعلان برنامه مربوط به نرم افزار است، بنابراین مطمئن شوید که برنامه و سیستم عامل تلفن را به آخرین نسخه خود به روز نگه دارید.
این مطلب را از دست ندهید   مشکل رایج گوشی OnePlus 5T

کار نکردن زنگ هشدار

یکی از رایج‌ترین مشکلات OnePlus 9 و 9 Pro از زمان به‌روزرسانی Oxygen OS 12 مربوط به ساعت زنگ دار است. برخی از کاربران نمی توانند زنگ هشدار را از صفحه قفل حذف کنند. نگرانی بیشتر این است که اعلان هشدار فقط در صفحه قفل نشان داده می شود اما در واقع زنگ نمی خورد.

راه حل های بالقوه:

  • می توانید داده های برنامه و حافظه پنهان را پاک کنید. به Settings > Apps and Notifications بروید و لیست برنامه ها را باز کنید. برنامه ساعت را انتخاب کنید، سپس به “Storage and Cache” بروید. روی «Clear Storage» و «Clear Cache» ضربه بزنید.
  • برخی از کاربران می گویند که انجام بازنشانی کارخانه پس از نصب آخرین نسخه Oxygen OS به رفع برخی از اشکالات رایج کمک می کند. این بهترین راه حل نیست زیرا همه داده های خود را از دست خواهید داد و باید دوباره گوشی را راه اندازی کنید، اما اگر پس از به روز رسانی با مشکلات زیادی مواجه شدید، ارزش آن را دارد که در نظر بگیرید.
  • اگر پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل باگ‌های زیادی مشاهده کردید، بهتر است تا زمانی که برخی از این مشکلات برطرف نشده‌اند، به Oxygen OS 11 برگردید. OnePlus راهنمای نحوه انجام این کار را در انجمن های خود دارد.

کار نکردن هدفون یا دانگل USB-C در OnePlus 9

برای مشکلات OnePlus 9 و 9 Pro برخی از کاربران پس از به‌روزرسانی Oxygen OS 12 در استفاده از هدفون USB-C یا دانگل خود با مشکل مواجه هستند.

راه حل های بالقوه:

  • این یک باگ نیست، بلکه به این دلیل است که تنظیمات OTG در طول به‌روزرسانی خاموش شده است. به Settings > System بروید و “OTG Storage” را فعال کنید.
این مطلب را از دست ندهید   شیشه عقب Xiaomi Mi 8 Lite

مشکلات Android Auto

مشکلات Android Auto در اکثر گوشی های هوشمند رایج است. جای تعجب نیست که در مورد OnePlus 9 و 9 Pro نیز چنین است.

راه حل های بالقوه:

  • اگر از ویژگی OnePlus Switch برای راه اندازی تلفن جدید خود استفاده کرده باشید، ممکن است با مشکلات اتصال Android Auto مواجه شده باشید. اگر اینطور است، برنامه را در فروشگاه Google Play پیدا کنید، آن را حذف نصب کنید و دوباره دانلود کنید.
  • ممکن است متوجه شوید که دیگر برنامه Android Auto را در کشوی برنامه خود نمی بینید. اگر مشکلی در تنظیمات برنامه وجود داشته باشد، آنها را در تنظیمات گوشی پنهان می‌کنید. به Settings > Bluetooth and Device Connection > Android Auto بروید. هر چیزی که نیاز دارید باید وجود داشته باشد.
  • کابلی را که استفاده می کنید بررسی کنید و در صورت لزوم یک کابل جدید تهیه کنید. اگر به طور مکرر قطع اتصال می بینید، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. از سوی دیگر، اگر از Android Auto Wireless استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید برای پایداری بیشتر، در صورت امکان به اتصال سیمی بروید.

بیشتر بدانید: نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی OnePlus 6

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =