نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه گوشی که دکمه پاور آن خراب است را روشن کنیم؟

این احتمال وجود دارد که دکمه های مختلف تلفن همراه شما به دلایل مختلف از کار بیفتند. یکی از کلیدی ترین دکمه ها ، دکمه پاور است. اگر نتوانید گوشی خود را روشن کنید عملا شما نمی توانید از گوشی تان استفاده کنید. در این مقاله روش هایی برای روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور ، به شما ارائه می دهیم. البته باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر دکمه پاور اقدام کنید. قبل از اینکه روش ها را با شما به اشتراک بگذاریم ابتدا مطمئن شوید که دکمه پاور گیر نکرده است. گاهی شما به اشتباه فکر می کنید که دکمه پاور خراب شده است در حالی که فقط گیر کرده است و نیازی نیست که شما مراحل زیر را طی کنید. کافی ایت که با یک شی نوک تیز و با احتیاط دکمه پاور را کمی جا به جا کنید تا در جای صحیح قرار بگیرد.

راه های روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور

با برقراری تماس و یا استفاده از دکمه های دیگر اندروید را راه اندازی کنید

اگر صفحه تلفن شما پاسخگو نیست اما همچنان روشن است، همیشه می توانید با استفاده از چند تکنیک ساده سعی کنید آن را دوباره راه اندازی کنید. اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که از طریق تلفن شخص دیگری با دستگاه خود تماس بگیرید. این کار دستگاه شما را فعال می کند و پس از روشن شدن صفحه،  می توانید مشکل خود را برطرف کنید.

علاوه بر این می توانید از جایگزین کردن دکمه های دیگر برای روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور استفاده کنید. اگر یک دکمه صفحه اصلی (و نه سنسور دکمه صفحه اصلی) روی دستگاه خود دارید ، می توانید برای روشن کردن گوشی ، آن را طولانی فشار دهید. این کار را می توان با فشار دادن طولانی مدت دکمه دوربین نیز انجام داد.

این مطلب را از دست ندهید   2 روش برای برنامه ریزی Always On Display در Google Pixel

روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور با اتصال گوشی به شارژر

این احتمال وجود دارد که به دلیل کمبود باتری ، تلفن شما به راحتی خاموش شود. تلفن خود را به یک شارژر متصل کنید و منتظر بمانید تا خودش روشن شود. اگر باتری تلفن شما کاملاً خالی است ، باید چند دقیقه صبر کنید. همچنین می توانید از طریق نشانگر روی صفحه وضعیت باتری را رصد کنید. اگر با این مورد مواجه شدید ، به این معنی است که مشکل بزرگی در دستگاه شما وجود ندارد. بعد از شارژ شدن باتری تلفن ، سعی کنید یک بار دیگر دکمه روشن / خاموش را تست کنید ، ممکن است مشکلتان برطرف شده باشد.

روشن کردن موبایل بدون دکمه پاور با استفاده از بوت منو

از منوی بوت که معمولاً به اسم حالت بازیابی (recovery mood) نیز شناخته می شود، می توان برای حل بسیاری از مشکلات در تلفن استفاده کرد. بیشتر اوقات ، برای تنظیم مجدد دستگاه به حالت کارخانه یا پاک کردن حافظه استفاده می شود. اما به عنوان یکی از روش های روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور هم  می توان از آن استفاده کرد. برای امتحان این روش مسیر زیر را طی کنید.

ابتدا یک کلید ترکیبی صحیح برای ورود به منوی بازیابی تلفن خود انتخاب کنید. این کار می تواند از یک دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت باشد. بیشتر اوقات می توانید با فشار دادن همزمان دکمه Home ، Power و Volume up ، منوی بازیابی را باز کنید. برخی از کلیدهای ترکیبی معروف دیگر: صفحه اصلی + افزایش صدا + کاهش میزان صدا ، دکمه صفحه اصلی + روشن / خاموش ، صفحه اصلی + روشنایی + کاهش میزان صدا و غیره هستند.

به محض دریافت گزینه فهرست بازیابی ، می توانید کلیدها را رها کنید. اکنون ، با استفاده از دکمه های افزایش و کاهش میزان صدا ، می توانید روی گزینه های دلخواهتان بروید و از دکمه home برای انتخاب استفاده کنید. در ادامه ، گزینه “Reboot system now” را انتخاب کنید و به راحتی دستگاه خود را بدون هیچ مشکلی روشن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کابل اتصال شارژ Huawei P8 Lite 2017

راه اندازی مجدد دستگاه با استفاده از ADB

اگر هنوز قادر به روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور  نیستید ، می توانید از ABD یا همان Android Debug Bridge کمک بگیرید. اگرچه ، قبل از شروع کار، باید اطمینان حاصل کنید که ویژگی USB Debugging در تلفن شما از قبل فعال است. با انجام این مراحل به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و تلفن را بدون دکمه پاور دوباره راه اندازی کنید.

برای شروع ، Android Studio و ابزارهای SDK را از وب سایت رسمی در اینجا بارگیری کنید و بر روی سیستم خود نصب کنید.

پس از نصب موفقیت آمیز ، به دایرکتوری که ADB را نصب کرده اید مراجعه کنید. اکنون ، command prompt را باز کرده و به قسمت مربوط به فهرست ADB خود بروید.

اکنون تلفن خود را با استفاده از کابل USB به سیستم کامپیوتر خود متصل کنید.

در مرحله اول ، دستور دستگاه های adb را در خط فرمان تایپ کنید. شناسه و نام دستگاه شما نمایان خواهد شد. اگر دستگاهی یافت نشد، به این معنی است که یا درایورهای دستگاه شما نصب نشده است یا ویژگی اشکال زدایی USB  فعال نشده است.

کافی است شناسه دستگاه خود را یادداشت کرده و دستور “adb –s <device ID> reboot” را ارائه دهید. با این دستور موفق به روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور می شوید. همچنین می توانید دستور “adb reboot” را نیز وارد کنید.

استفاده از اپلیکیشن به جای دکمه پاور

برای روشن کردن موبایل بدون دکمه پاور،  از برنامه ها برای جایگزینی می توانید استفاده کنید. اگر تلفن شما هنوز روشن است ، پس می توانید به راحتی از برنامه های مختلف موجود برای جایگزینی استفاده کنید. پس از نصب و اجرای برنامه ، با جایگزینی عملکرد آن با هر کلید دیگر (مانند میزان صدا یا کلید دوربین) ، می توانید تلفن را بدون دکمه پاور به راحتی راه اندازی مجدد کنید. با برنامه های زیر در کمترین زمان ممکن اقدام به روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور کنید.

این مطلب را از دست ندهید   گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

روشن کردن گوشی با وجود عدم خرابی دکمه پاور با نصب برنامه Gravity Screen

این برنامه به صورت رایگان در Play Store  در دسترس است و می توانید آن را به راحتی بارگیری کنید. با استفاده از این برنامه می توانید از سنسورهای تلفن خود کمک بگیرید تا به جای دکمه پاور از آن استفاده کنید. حساسیت کلی حسگر تلفن شما اثربخشی برنامه را تعیین می کند. با مراجعه به تنظیمات برنامه می توانید برنامه را کالیبره کرده و گزینه های مورد نظر خود را تنظیم کنید. یکی از قابلیت های این برنامه Proximity Sensor است. با فعال کردن این قابلیت، گوشی با سنسور اثر انگشت روشن می شود. زمانی که قصد خاموش کردن تلفن همراه را دارید دستتان را جلو سنسور کنار دوربین بگیرید.

اپلیکیشن Power Button to Volume Button

اگر دکمه روشن / خاموش تلفن شما کاملا از کار افتاده است ، این برنامه گزینه مناسبی  برای شماست. این برنامه نیز رایگان است و می توانید به راحتی از Play Store بارگیری و نصب کنید. همانطور که از نامش پیداست ، عملکرد دکمه پاور دستگاه شما را با دکمه میزان صدا جایگزین می کند. برای راه اندازی یا روشن یا خاموش کردن صفحه گوشی می توانید از دکمه تنظیم صدا دستگاه خود استفاده کنید. با این کار می توانید Android را بدون دکمه روشن / خاموش دوباره راه اندازی کنید. ملاحظه می کنید که روشن کردن گوشی با وجود خرابی دکمه پاور کار غیر ممکنی نیست. بلکه برعکس به راحتی با دانلود یک برنامه می توانید گوشی را مجددا راه اندازی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =