نمایندگی تعمیر گوشی چینی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

معرفی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

همان طور که می دانید، هنوز به زمان رویداد رونمایی از گوشی های جدید اپل نرسیده ایم، زمزمه ها و شایعات زیادی در خصوص نحوه طراحی و مشخصات پرچم داران جدید آیفون یعنی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به گوش می رسد. بر اساس شنیده ها، این شرکت قصد ندارد تغییرات چندان زیادی را در این گوشی ها به نسبت آیفون های سری 12 خود ایجاد کند و این احتمال وجود دارد که گوشی های سری آیفون 13 تنها با یک سری تغییرات جزیی نسبت به آیفون 12 راهی بازار گوشی های هوشمند شوند.

اما با این حال، اخبار موجود نشان گر تغییراتی در نمایشگر این گوشی ها است و به نظر می رسد نمایشگر های این گوشی ها قرار است ویژگی های متفاوتی را برای کاربران ارائه دهد. بر اساس داده های موجود، اپل قصد دارد تا از فناوری های به روز تری در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس خود بهره ببرد. به نظر می رسد هدف اپل استفاده از نمایشگر های 120 هرتزی LTPO در پرچم دار های جدید خود باشد، هدفی که قرار بود در گوشی های آیفون 12 شاهد تحقق آن باشیم اما این مهم اتفاق نیفتاد و اکنون گویا باید در آیفون های سری 13 پرو و پرو مکس، استفاده از نمایشگر های 120 هرتزی LTPO را شاهد باشیم.

پیش از این نیز اپل قصد استفاده از این نمایشگر ها را داشت!

در دوره های قبلی نیز شرکت اپل قصد داشت تا از فناوری نمایشگر های LTPO در گوشی های خود استفاده کند. اما به نظر می رسد این هدف تا کنون اجرا نشده و اکنون قرار است در گوشی های نسل جدید این برند، یعنی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس محقق شده و قرار است در این سری شاهد ظهور و استفاده از نمایشگر های 120 هرتزی LTPO در طراحی و ساخت این گوشی ها باشیم.

این مطلب را از دست ندهید   قاب پشت Honor 7

این داده ها بر اساس اظهارات یکی از تحلیل گران سر شناس دنیای نمایشگر ها به نام راس یانگ مورد تایید قرار گرفته است. تمام این اطلاعات و اخبار در حالی است که شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی، مدت ها است که از نمایشگر های 120 هرتزی در گوشی های نسل جدید خود استفاده می کنند. اما اپل تاکنون از این فناوری در گوشی های خود استفاده نکرده است. اما به نظر می رسد سال 2021 سال تجهیز شدن گوشی های آیفون به این نمایشگر های 120 هرتزی LTPO باشد.

گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو

نمایشگر های 120 هرتزی LTPO موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند

به صورت کلی این نمایشگر ها، صفحه نمایش هایی با فناوری OLED هستند که در آن ها از فناوری LTPO استفاده شده است. این نمایشگر ها رفرش ریتی حدود 120 هرتز را فراهم می کنند و از این رو گوشی مجهز به این فناوری نیز از این قابلیت پشتیبانی می کند. اما مزیت استفاده از این نمایشگر ها در گوشی های آیفون 13 پرو و  13 پرو مکس، صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش مصرف باتری در گوشی است، چرا که در کل نمایشگر های LTPO OLED می توانند پیکسل ها را به صورت جداگانه خاموش و روشن کنند و همین امر نیز موجب کاهش مصرف انرژی می شود.

البته که در کل خود نمایشگر نیز انرژی کم تری مصرف می کند. این در حالی است که عملکرد و کارایی نمایشگر دو برابر شده و عملکردی بسیار روان و قابل قبول خواهد داشت. تمام این موارد موجب افزایش بازدهی باتری و افزایش مدت زمان نگهداری شارژ در گوشی هایی می شود که به این مشخصه مجهز هستند.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه منطقی Honor 7

نمایشگر های 120 هرتزی LTPO OLED همیشه روشن

صرفه جویی در مصرف انرژی تنها بخشی از کارایی هایی است که به واسطه استفاده از پنل های LTPO OLED در اختیار کاربران قرار می گیرد. با استفاده از این نمایشگر های LTPO در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس، می توان شاهد نمایشگر هایی همیشه روشن درست مانند نمایشگر های اپل واچ بود، چرا که این نمایشگر ها این قابلیت را به گوشی های نسل جدید آیفون خواهند بخشید.

رفرش ریت 120 هرتزی در گوشی های نسل جدید

پیش از این شایعات زیادی مبنی بر تجهیز گوشی های آیفون 12 به رفرش ریت 120 هرتزی وجود داشت. اما بر اساس گفته های راس یانگ این گفته صحت ندارد و قرار است در گوشی های نسل جدید اپل در سال 2021 و در واقع گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس شاهد افزوده شدن این قابلیت به نمایشگر دستگاه باشیم. با وجود این قابلیت به صورت خودکار با توجه به محتوایی که از دستگاه پخش می شود، رفرش ریت نمایشگر گوشی تنظیم خواهد شد. پیش از این نیز از سال 2017 آیپد های پرو برند اپل مجهز به قابلیتی به نام پرو موشن بودند که این مشخصه نیز رفرش ریت 120 هرتزی را برای دستگاه ارائه می داد.

سامسونگ تامین کننده پنل های گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

همان طور که می دانید گوشی های اندرویدی نظیر برند سامسونگ و ال جی پرچم داران استفاده از این نمایشگر های 120 هرتزی بوده اند. بر همین اساس داده ها و گزارش ها حاکی از آن است که احتمالا برند سامسونگ و در کنار آن شرکت ال جی تامین کننده بخش عمده نمایشگر های LTPO OLED مورد استفاده در نسل جدید گوشی های اپل خواهد بود. البته بخشی از این پنل های مورد نیاز شرکت اپل برای گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس نیز احتمالا قرار است توسط BOE تامین شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت راه اندازی مجدد تلفن همراه

دلیل استفاده از فناوری LTPO در کنار رفرش ریت 120 هرتزی

بر اساس گفته های یانگ ادغام این دو مشخصه در کنار هم در راستای افزایش بازدهی و کارایی نمایشگر است. خود رفرش ریت 120 هرتزی به تنهایی می تواند روی شارژ دهی گوشی تاثیر منفی بگذارد. این در حالی است که اگر در کنار رفرش ریت 120 هرتزی، از فناوری LTPO نیز در نمایشگر استفاده شود، این امر موجب کاهش مصرف انرژی در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس شده و به این ترتیب شاهد تاثیر منفی روی شارژدهی باتری دستگاه نخواهیم بود.

درست مانند همیشه، برند اپل به تمام جزئیات و ویژگی های یک گوشی هوشمند منحصر به فرد فکر می کند تا بهترین محصول را برای طرفداران این برند ارائه دهد. اما با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا گوشی های نسل جدید آیفون، می توانند تمام انتظارات را برآورده سازند یا خیر. همچنین از آن جایی که پیش از این نیز شایعات در خصوص استفاده از این نمایشگر ها در آیفون های سری 12 بود، باید دید این مهم این بار هم در حد گمانه زنی است یا واقعا شاهد ظهور نمایشگر های 120 هرتزی LTPO OLED در گوشی های آیفون سری 13 پرو و پرو مکس خواهیم بود.

ویژگی جدید کروم در اندروید

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =